Valecia

13 december 2016 - Valencia, Spanje

Nu staan we aan het station in Valencia, hier is weer Free wifi. Na Gerona zijn we doorgereden naar Amposta.  Barcelona hebben maar overgeslagen wegens net gezien. In Ampostaa zijn we het deltagebied van de Ebro ingereden naar Els Muntils langs een heel smal baantje, links en rechts water en bij het kruisen was het wel even spannend. Het lukte net! De kamperplaats was rustig aan het einde van het doprpje, juist voor de school. Na een rustige nacht kwamen daar tegen 9 u de kinderen opdagen. Ik heb er juist 20 geteld en 2 juffen. We besloten van nog een dagje te blijven en de mobilhome eens een poetsbeurt te geven, toch een jobke dat 2 uur is beslag nam. Na de middag hebben we een fietstocht gemaakt van een 20-tal km door het Natuurpark. Duizenden flamingo's , witte-en zilverreigers, aalscholvers, meeuwen, ooievaars en een ijsvogeltje waren de beloning. Een prachtig gebied waar eindeloze velden voor rijstteelt liggen. Nu was er geen activiteit op de velden, enkel wat ploegen met traktors met metalen wielen! Vanmorgen zijn we dan doorgereden naar Valencia langs weer eindeloze sinaasappel en mandarijntjesplantages. En nu staan we hier aan het station te wachten tot het wat rustiger wordt in de stad. We willen een plekje zoeken er net buiten  aan het museum, hopelijk vonden we daar een plekje voor de nacht en dan kunnen we morgen met de fiets de stad in.

1. Trees catteeuw:
    13 december 2016
    Dag Lea en Jos,
    Ik denk dat je mijn vorige reactie niet hebt gekregen.Bezoek Valencia maar met de fiets de bedding van de Turia is heel mooi en zeer goed om te fietsen van de oude stad naar het nieuwe Valencia met de wondermooie nieuwe gebouwen van Calatrava.Zeker het zien waard.groetjes Trees
  2. Bollaert Jozef:
    13 december 2016
    Hallo Jos en lea
    Ik ben hier zenne wat zoeken maar vindt het toch
    jullie hebben goed doorgereden nu in valencia heel prachtig en dan met de fiets beter kan het niet jos en lea amuseert jullie maar goed !
    Gr jef en rooske
  3. Adriaenssens:
    14 december 2016
    Hallo Lea en Jos,
    Wat fijn dat jullie dit alles samen kunnen doen; geniet er maar van Groetjes van Herman, Evi en Marleen
  4. Marc en Rita:
    14 december 2016
    Alléé geniet maar van Valencia ! Valencia is in niets te vergelijken zooo mooooi.
    De Costa Blanca is de mooiste kant van Spanje ! Tot ziens in La Nucia
  5. Sonia en Luc:
    15 december 2016
    Hallo Nonkel en Lea,
    Jullie zijn al ver gevorderd. Valencia, daar zouden wij ook graag nog eens naar toe gaan. Jullie zullen alles wel vertellen als we elkaar zien. Goed dat jullie zo veel kunnen fietsen. Nonkel Jos zijn fiets gaat toch nog altijd hé. Geniet er van en tot de volgende x