Terug op weg

12 januari 2017 - Playa del Albir, Spanje

morgen vertrekken we terug, eerst naar El Campello om een nieuwe weerstand voor de ijskast. Vorige woensdag zijn we daar geweest  met Mark en Rita als uitleggers en na een uurtje zoeken vonden ze een weerstand die stuk was.  De dampkap, die ook uitgevallen was, bleek een los contact te zijn in regelpaneel. Dus morgen hebben we de nieuwe weerstand en kunnen we verder. We zijn gisteren met de tram naar Alicanta gespoord. Een klein uurtje langs de kust, de bergen en tunnels. Mooie rit voor 4,75€ heen en terug.  Alicanta is mooi, vooral de Castillo de Santa Barbara die hoog boven de stad gelegen is. Je kan er met de auto op, of te voet maar ook met een lift door de rotsen omhoog en dan nog gratis voor 65+ssers. De Explanada de Espana, een promenade langs de haven , is ook niet te missen. Over het weer kan ik alleen maar zeggen dat het voor ons goed is. In de zon is het aangenaam, alleen blaast er een  frisse wind langs de kust. Een kwestie van een plaatsje te zoeken uit de wind en je zit heerlijk. De mensen hier klagen ook al over het weer, het is niet normaal dat er zoveel wind staat. En dan horen wij op de radio hoe er thuis een heuse Zuiswesterstorm raast.  Dan is het hier toch een stukje beter. We hebben weer een prachtige zonsondergang gehad.

1. Viaene M:
    13 januari 2017
    Goed dat jullie terug op weg zijn en soigneer mekaar goed.Een voorzichtig dat er geen doktoren jullie reis verpesten.

Madje
  2. Alex en Rita:
    13 januari 2017
    Hela zeg ik ben echt jaloers op jullie weer daar, hier is het een echt honden weer,regen of smeltende sneeuw en koud dat het is. Het is nu echt winter hoor. Jullie zitten daar echt een stuk beter dan hier.
  3. Sabine:
    17 januari 2017
    Tof dat we van jullie nog eens positief nieuws horen (behalve misschien de weerstand van de ijskast) maar dat is een kleinigheidje tov jullie gezondheid! Hier in België en vooral op het werk, is de griep toegeslagen. Er zijn heel veel zieke collega's maar gelukkig blijven wij er nog even van gespaard want Maxim moet nog 3 examens afleggen, 1 eindwerk verdedigen en dan kan hij eindelijk zijn stage van 3 maanden aanvatten bij een grote bouwmaatschappij Artes in Kruibeke! Eind deze maand vertrekken Eric en ik op shortski naar Oostenrijk maar voor de koude moeten we niet weg gaan; het is hier winterweer met temperaturen onder de 0°C. Genieten jullie maar van het zonnetje en van jullie avontuur!
    Veel groetjes van Eric, Sabine, Maxim en Nicole
  4. Jurgen Segers:
    18 januari 2017
    Alles ok daar ondertussen ?
    Stuur eens een foto van de sneeuw daar ;-) ...
  5. Bollaert Jozef:
    21 januari 2017
    Jos en Lea
    Hier in Zwijndrecht alles goed alleen het is koud s'nachts -4 gr maar daar kleden we ons voor aan ! joske dat heb je werk met de ijskast en de dampkap maar dat komt allemaal in orde Jos en lea amuseert jullie maar goed !
    gr jef en roseke