Santiago de Compostela

13 februari 2017 - León, Spanje

Sintra was de moeite waard. En met nog een tussenstop in Baleal waar we eigenlijk maar stopten om te lunchen. Maar het was nog een laatste dag aan de kust en het weer zat mee, dus zijn we daar een nachtje gebleven. Met een kamper kan dat natuurlijk, we moeten nergens zijn.  En dan naar Porto waar we een mooi plaatsje vonden aan de Douro, dicht bij de stad. Porto heeft mij niet kunnen bekoren. Het is een vuile stad met heel veel leegstand en verkrotting. Hier kent men blijkbaar geen krotbelasting. De porto was wel lekker in de kelders van Calim. Gisteren waren we dan in Santiago de Compostela, weer een plaatje dicht bij het centrum. Heel de dag regen gehad onderweg en een wandelingetje naar de kathedraal was ook aan de natte kant. Er was niet veel volk te zien en de kerk helemaal in de stijgers en zeildoeken. Ook weer niet zo mooi. Vanmorgen zijn we dan doorgereden en nu zitten we in Leon! we zijn zo stilletjesaan richting huis aan 't rijden, maar met nog heel veel tussenstops natuurlijk.

1. Trees catteeuw:
    13 februari 2017
    Bij mooi weer vond ik Compostella de moeite waard en dan het zwaaiende wierookvat maar daar is wel wat volk nodig in de kathedraal.De stad Leon vond ik heel mooi met een heel prachtige kathedraal maar ja wij waren daar bij 35 graden. En dat is een heel ander gevoel en er was daar zoveel jong volk en veel ambiance.Nog heel wat plezier en een goeie terugreis.
  2. Adriaenssens:
    14 februari 2017
    Ja jullie hebben reeds een fantastische reis gehad.Geniet nog van de volgende dagen en als jullie terugkomen zal het hier hopelijk al een beetje lente zijn. Groetjes Marleen
  3. Luc Borghijs:
    14 februari 2017
    Geniet er nog van en alvast een goeie, veilige terugreis. En dan Lea bij thuiskomst ons weekendje met de INDO groep organiseren !!!! Dat zal een makkie zijn in vergelijking met wat je daar allemaal hebt moeten uitzoeken. Misschien best eerst datum prikken via nen doodle (juli-augustus-september). Tot binnenkort en dikke kus aan Jos.
    Groetjes, Ann