Costa de st André

6 februari 2017 - Sintra, Portugal

we zijn de kust blijven volgen en volgens een andere kamperrijder, je spreekt wel eens met andere mensen onderweg, moeten we zeker stoppen aan de Costa de St  André . Maar we hebben pech. Er is voor de Portugese kust oranje waarschuwing, dwz veel wind en regen en ontstuimige zee.  En dat hebben we dan ook. We komen hier in de laatste regendruppels aan maar het is heel mistig. Het plaatjes ligt aan een meer en de zee, gescheiden door een brede zandstrook.  Het is zo mistig dat je niets van het meer ziet, maar de zee des te meer. De wind jaagt het water op tot ontstuimige hoge golven en brekers op het strand. Heel mooi om te zien, ik geniet hiervan. De natuur op zijn best, maar natuurlijk geen surfer te zien en aan een zwemmetje denk ik helemaal niet. Wel lekker uitwaaien langs het strand! Heerlijk, spijtig van de mist. De volgende morgend is het niet veel beter en rijden we dan maar verder naar Lissabon. Op de camping municipal vinden we een plaatsje, duur maar mooi aangelegd en heel warme douches!  Tijd voor een was en een plas en wat internet. De volgend morgend (zondag) nemen we de bus naar de stad. Wij zijn favorieten van de hop-on bussen en deze keer nemen we de gele. Een kleine historische toer voor de middag, na de middag een grotere door de moderne stad met ook het deel van de wereldtentoonstelling. Zo hebben we op 1 dag heel Lissabon gezien met Nederlandse audiogids! En dan nog 2 ritten met de lekker ouderwetse trammetjes op en af de smalle straatjes. Vanmorgen, maandag, terug met de bus naar Belem om daar nog eens rond te lopen. Waar gisteren een hele lange rij stond aan te schuiven aan het klooster, de toren en het standbeeld is het nu rustig. Maar al vlug hebben  we door waarom: het is maandag, dus sluitingsdag voor de musea. We bekijken alles dan maar aan de buitenkant en tegen 14 u zijn we terug op de camping. Tijd om verder te trekken want we moet voor 16u van de camping. Een korte rit van 47 km brengt ons naar Sintra. Een plaatje en 2 kastelen die je moet gezien hebben. Dus morgenvroeg gaan we weer op museumbezoek!!!!

1. Trees catteeuw:
    6 februari 2017
    Het weer blijkt niet altijd mee te zitten en musea hebben gewoonlijk vrij op maandag.nu hopen op een beetje zon.
  2. Alex en Rita:
    7 februari 2017
    Ja zeg, wat het weer betreft, jullie hebben nog geluk gehad. In de Charente de Maritime in Frankrijk hebben ze zelfs 39 uur zonder stroom gezeten.Dat heb ik net gelezen van de mail die onze kampeer eigenaar stuurde naar mij. Dus al bij al viel het nog mee, en bij ons is er niets anders dan regen, ook niet fijn hoor, maar het gaat beteren zeggen ze dan, mooi droog en wat kouder.
  3. Viaene M:
    7 februari 2017
    We waren 36 jaar geleden ook in Portugal. Sintra iseen heel mooie stad evenals Coimbra en natuurlijk is Lissabon meer dan de moeite Geniet nog verder van jullie tocht . Wij hebben Zambia verlaten en zijn nu in Namibië. Wij hebben ook vaak stortregens en onweer maar de temperatuur valt best mee
  4. Hilde van nederkassel:
    8 februari 2017
    vergeet de Taag niet over te steken, en ook eens naar Sintra te gaan, en zo tot Cascais , over de kaap!!!!
    supermooi!
    Lissabon is toch geweldig he?
  5. Van Uytven:
    9 februari 2017
    Sagres vond ik één van de mooiste stadjes in Algarve; verder is de kaap wel erg mooi; wij hadden er ook veel wind; niet moeilijk dat de Grieken dachten dat dit het einde van de wereld was! Lissabon is ook een mooi stad met veel te zien en inderdaad in heel Europa is de maandag sluitingsdag voor de musea! Sintra zal je ook wel bevallen en Porto en de Douro, echt de moeite en hopelijk valt het weer best mee! Hier is het nog altijd winter, koud en vochtig! Slecht voor de knoken! Geniet nog verder van jullie reis en hou het gezond want hier heerst de griep hoogtij!
  6. Sabine:
    13 februari 2017
    Ik heb een tijdje jullie blog niet meer kunnen volgen omdat we op skivakantie waren met het werk naar Oostenrijk : veel sneeuw, soms wat veel wind en koud maar dat willen we natuurlijk op skivakantie! Het is tof om verschillende verhalen van jullie achter elkaar te lezen; spijtig van het minder goede weer! Hier wordt het eindelijk wat warmer en het zonnetje laat zich soms eens zien; hopelijk bij jullie ook.
    Maxim en Nicole hebben ondertussen hun uitslag van hun examens gekregen en hebben allebei zeer goed gewerkt; wij zijn heel fier over hun prestaties! Maxim werkt nu tijdens zijn stage bij Artes in Kruibeke. Elke dag vroeg opstaan is soms wat moeilijk maar het werk doet hij heel graag.
    Amuseer jullie nog en heel vele groetjes!