Burgos

19 februari 2017 - Burgos, Spanje

Leon hebben we in regen gezien en na de middag doorgereden naar Burgos. We rijden veel langs de n120, ook de Camino naar Compostela. Zelfs in dit seizoen zijn er stappers, soms ene of 2 en dan plots zien we een grote groep opdagen allemaal met een oranje hoedje op. Het zijn allemaal Chinezen! Ik denk dat die al lang onderweg zijn!!!!  In Burgos zien we er ook in de buurt van de kathedraal. die kathedraal is wel een hoogtepunt. Jos heeft zijn limiet van kerken kijken bereikt en blijft buiten in de zon wachten. Het is eindelijk weer een beetje droog en lekker warm in de zon. En in de kathedraal is het berekoud maar hij is een van mijn top 3. De  elegantie en de rijkdom overtreft alles.  Daarna wandelen we naar het Castillio, eindeloos trappen op om dan boven vast te stellen dat het maar op zaterdag- zon- en feestdagen open is maar we worden wel beloond met een prachtig panorama over de stad. nog een fietstochtje door de stad langs mijn favoriet (El Cid) en dan zit onze dag city Burgos er weer op. Morgen vertrekken we richting Jaca.

1. Alex en Rita:
    19 februari 2017
    Ha zeg daar bij jullie is het wel beter weer dan hier bij ons, het was vandaag brevet zwemmen en het weer was eigenlijk niet echt fameus. Het water was 5,5 graden warm en de lucht 7 graden, maar al bij al was het een geslaagde voormiddag dat kwam natuurlijk door de russen die ons getrakteerd hebben. Nog een prettige reis verder.
  2. Adriaenssens:
    20 februari 2017
    Ja Lea en Jos jullie hebben al een flinke trip achter de rug.Fijn dat jullie dat samen kunnen doen. Wij hebben Nederlandse kennissen die een soortgelijke trip aan het maken zijn.Die waren vorige week ook in La Mata.Geniet nog van alles, het weer ziet er hier weer niet schitterend uit de komende dagen. Groetjes van Herman, Evi en Marleen