Meknes

7 januari 2018

we zitten nog altijd in Meknes een beetje geblokkeerd . Het is hier ineens winter geworden. Sinds gisteren veel regen en koud. Het water is hier welkom voor de natuur want het heeft hier 8 maanden niet meer geregend maar de kou erbij is teveel. Precies een Belgisch winter. Het heeft veel gesneeuwd in dE bergen en de passen zijn gesloten, we waren net van plan om de bergen in te trekken. Uitstellen dan maar. We rijden morgen naar Rabat, daar is het hopelijk betere aan de kust! Vanmorgen zijn we met 6 met een taxi naar de stad gekomen. We bestelden een privé taxi, komt daar ineens een aftands oude Mercedes aan waar we ons met 6 inproppen. Wanneer je hier een gemeenschappelijke taxi nemen is dat een konfortabele 6 zitter en betaal je 10 Drh per persoon. Onze privé taxi kost ons 90 Drh! Ca c’est le Maroc!

1. Meia:
    7 januari 2018
    Het is hier ook koud,ongeveer 3graden boven nul,maar er is eenstrakke harde wind bij dus gevoelswaarde onder nul...Mijn jongste Kleindochter is vandaag 18 geworden,volgende week verhuizen ze naar Hoorn.
    Hopelijk is het voor jullie aan de kust beter weer !
    Succes ermee !
  2. Hilde van nederkassel:
    8 januari 2018
    als je lang onderweg bent is het ook fijn om er een paar dagen te blijven. ik ben blij dat jullie toch al mooie dingen hebben gezien. gr hilde
  3. Sonia en Luc:
    9 januari 2018
    Hallo Lea en Jos, ja het is overal niet zo'n goed weer. Lage temperaturen. In Agadir heeft het zaterdag geregend. Het zijn ook nog niet de warme temperaturen van vorig jaar maar de weerberichten zien er goed uit. Momenteel schijnt de zon daar. Jullie hebben op korte tijd al veel beleefd en meegemaakt. Spannend 😄. Hopelijk geraken jullie in Agadir als wij toekomen. Donderdag gaan wij worstenbrood en appelbollen eten. Die zullen jullie daar niet vinden he. We zullen aan jullie denken. Geniet nog van de volgende weken en hopelijk kunnen jullie vlug verder trekken. Groetjes Luc en Sonia