Een Marokkaanse bus

10 januari 2018 - Moulay Idriss Zerhoun, Marokko

ja hoor die bus hebben  we dan ook wel genomen. Een speciale ervaring! Toevallig waren we wel op tijd voor de bus naar Moulay. Weer een aftands model met draaideur na de klapdeur. Alsmede stopt gaan er een deur openen dan komt er een draaideur, heel smal waar je je door moet wringen. Dan betaal je 5 Drh (0,50€) en schuif je door, die  us zit dan al propvol en we houden ons dan maar vast een een middelmaat die bovenaan niet al te vast zit. De knopjes om de halte te vragen hangen er nog welvaar de draden hangen er losjes uit. Een halte vraag je dan maar door op een ijzeren bak te kloppen boven de uitgang. Maar dan geraak je nog niet snel uit de bus want dan is er weer een smalle draaideur waar je eerst doorwringt voor je buiten bent. En zoals de meeste mensen in de bus hebben die altijd een hoop zakken bij en die moeten dan ook een voor een door die draaideur geduwd worden door vrijwillige helpers. Oudere mensen (en die zijn hier heel veel) hebben ook moeite om erdoor te geraken, zeker als ze dan nog een stok  bij hebben. Zwangere  vrouwen of dikke mensen komen sowieso vast te zitten. Maar de chauffeur heeft veel geduld en wacht rustig tot alle manoeuvers gedaan zijn. Dan gaan weer de buitendeuren dicht en jokkelt het vehikkel verder. Ca

1. Engelbert verbraeken:
    11 januari 2018
    zou het mogelijk zijn eens enkele foto's van zulke bussen te nemen en op den blog te zetten ik zou die is willen zien.Voor de rest is het hier koud en nat wees blij dat ge daar de zon hebt groeten van ons
  2. Magda Joosen:
    11 januari 2018
    een echt fantastisch avontuur zo te horen. Geniet er van op 20 januari zit ik zelf in Marakech daar zal het wel wat moderner zijn hoop ik.
    groetjes
  3. Van Uytven:
    11 januari 2018
    Amai, niet echt gezellig! En ik vond enkele jaartjes geleden de bus op Malta al een verschrikking! Zo smal, opeen gepropt en de zitplaatsen waren voor lilliputters!
    Zitten jullie nu aan de kust? Groetjes
  4. Magda:
    11 januari 2018
    Allee, vooruit veel oude mensen dan vallen jullie ni uit den toon ! geniet van jullie reis😘
  5. Alex en Rita:
    11 januari 2018
    En hoe is het weer daar?