Marrakech

2 februari 2018 - Aït-Ben-Haddou, Marokko

Ondertussen zijn we Marrakech ook al voorbij. We hebben ons 2 dagen laten onderdompelen in mix van de medina, de soeks, een laberynt van smalle straatjes waar je verloren loopt, de geuren van de kruidenverkopers, de kleuren van de stoffen, het roepen van “Madame, madame vien voir, i give you a good price” , de ezelskarretjes in het drukke verkeer, het getoeter van ongeduldige chauffeurs, taxi, taxi, bonjour madame bonbon, de slangenbezweerders, de aapjes, de hennaschilderessen, de gokkers, de waarzegsters, de dansers en muzikanten, de waterverkopers, de calechmenners, en dan ten laatste het omtoveren van La Place tot een gigantisch openluchtrestaurant. Maar we hebben ook de hoogtepunten gezien zoals de tuin van Majorelle, la koutoubia, de El sourmoskee, de Saadische graven, het El badipaleis, de rode vestingmuren. De bergen waren een verademing, er lag inderdaad nog veel sneeuw maar de wegen waren vrij. Er wordt wel heel hard gewerkt aan de modernisering van de N9, dus weer veel putten, slijk en omleidingsweg! Maar ondertussen zijn we in Ait-Benhaddou. Een stad waar de meest beroemde films zijn opgenomen in een gigantisch filmdecor. De moeite om de klim naar het Berberdorp te doen.

1. Van Uytven:
    2 februari 2018
    Wat mooie foto's! Wat een belevenis! En de zon die schijnt, alhoewel het volgens jullie kleding niet echt warm is, maar zeker beter dan hier! Een totaal andere wereld!
    Tot een volgende keer!
  2. Alex en Rita:
    2 februari 2018
    Wat vele mooie kleuren, het zal echt de moeite geweest zijn.En zulk mooi weer daar kunnen wij hier alleen maar van dromen. Het regent hier volop en warm is het hier ook al niet.
    Tot de volgende.
  3. Marc en Rita:
    2 februari 2018
    Je verteld het zo leuk, alsof we het.mee beleven ! Wat een scala aan indrukken en wat een andere wereld en niet eens zo ver weg. Vandaag ook wat sneeuw gekregen op de bergen en eindelijk regen,veel zelfs.
  4. Trees catteeuw:
    2 februari 2018
    Mooie foto s geven een mooi beeld van jullie reis.die fiets zou misschien nog kunnen dienen als reserve op onze fietstocht .veel groetjes dada
  5. Sabine:
    3 februari 2018
    Knappe foto's! Heel tof om jullie belevenissen te volgen langs deze weg! Nog veel plezier!
  6. Rita van dael:
    5 februari 2018
    Ja, heel knappe foto's en door je uitleg krijgen wij hier thuis een heel interessant verhaal om te lezen. Ik heb het allemaal al gevolgd, ben er dan precies ook een beetje bij. Geniet er nog van, jullie zijn nog niet direct thuis denk ik hé. Groetjes Rita