Lamata

19 februari 2017 - Torre La Mata, Spanje

Jaca hadden we dan wel op een voormiddag gezien. Het fort was de moeite, in de kathedraal was de mis bezig en in tegenstelling tot alle vorige kerken waar de mis veel volk trok zaten er nu maar 2 vrouwen op de banken terwijl 3 priesters de mis opdroegen!!!! Gisterenmorgen zijn we dan maar Lamata gereden, een bestemming die bij Jos al jaren op zijn bucketlist stond. Hij wilde zijn schoonzus opzoeken, de weduwe van zijn overleden broer. We werden daar hartelijk ontvangen door Betty en dochter Sylvia.

Lamata is een heel klein dorpje met 9 huizen en een 30-tal inwoners verloren in het park van Ordessa. Mooi, maar vooral stil, je oren deden pijn om te stilte te horen. Vanmorgen hebben we dan nog het graf bezocht van Neel en dan zijn we vertrokken. We zijn nu in Ainsa, ook een stop waard voor het Middeleeuws dopje boven de stad. Morgen rijden we de Franse grens over, weer wat dichter bij huis.

1. Sabine:
    19 februari 2017
    Tof dat jullie bij Betty zijn geweest; daar wou onze pa inderdaad al langs eens passeren. Nu dat jullie stilletjes aan terug richting thuis rijden, hoop ik dat de lente hier start. Het zonnetje doet wonderen met mensen! Volgende week is het krokusvakantie en trekken wij allemaal naar Italië. Hebben jullie ski's bij om in Frankrijk nog een skigebied te bezoeken? Nog veel reisplezier en tot de volgende keer!
  2. Trees catteeuw:
    19 februari 2017
    Ik zie me weer rijden langs de n120 maar dan wel bij 36gr en inderdaad is de kathedraal zeer mooi maar ik vond die in Leon ook de moeite waard .wij konden ze bezoeken en ondertussen wat bekomen van de hitte.Nog veel rijgenot en welkom ik Frankrijk.
  3. Bollaert Jozef:
    20 februari 2017
    Beste Jos en Lea
    Dat ik dat allemaal lees jullie hebben een mooi vakantie gehad zo ver kan ik niet geraken maar ben blij dat jullie het goed hebben hier is alles goed en jullie komen stil aan naar huis na die prachtige vakantie Jos en Lea amuseert jullie maar goed !!
    Gr jef en roseke