la Rochelle

24 februari 2017 - La Rochelle, Frankrijk

Na Lamata zijn we doorgereden tot Lourdes. Ons 3de bedevaartsoord. Niet dat wij zo'n bedevaarders zijn maar als je in de buurt bent moet je het wel eens gezien hebben. Ik ging 's avonds nog een kijken naar de kaarsjesprocessie, volgens mijn moeder een niet te missen item. Om 21 u zaten er zeker een 100-tal Chinezeln met een brandend kaarsje aan de grot. Er werd een rozenhoedje gebeden. Afwisselend in 5 talen werd het weesgegroetje voorgebeden waarop al die Chinezen in het Chinees antwoorden. De Latijnse gebeden deden ze mee in het Latijn. Raar volk! De processie ging niet door, misschien te weinig volk! NaLourdes zijn we doorgereden door de Landes naar Blaye waar we bij de wijnboer van Chateaux Marquise de Vauban een plaatsje vonden op de parking. Gratis stroom en water, graftisch degustatie en natuurlijk wat lekkere wijn gekocht. Gisteren waren we op Ile d'Oleron om te fietsen maar het weer was niet ideaal en Jos zijn fiets begaf het, dan maar in de regen naar de vuurtoren gewandeld. Nu zijn we in Larochelle, dus internet en straks rijden we door naar Ile de Re, lang geleden nog eens geweest met fietsend Heverlee!!

1. Schok:
    24 februari 2017
    Hallo globetrotters,
    Geniet van al die mooie plaatjes. Jullie komen dichterbij...
    Tot hoors en het allerbeste
    Knuffel
    Schok
  2. Alex en Rita:
    24 februari 2017
    Hoi,
    Ja zeg Ile d'Oleron en Larochelle echt de moeite he, zijn wij ook al eens geweest als we op vakantie waren in die streek. Nog een beetje en dan zijn jullie weer thuis.Dus geniet nog maar met volle teugen van al dat moois dat jullie nog gaan tegen komen.
    Daaag.
  3. Adriaenssens:
    25 februari 2017
    Hallo luitjes jullie hebben al een hele trip achter de rug.geniet nog van al het moois dat op jullie pad komt.Lieve groetjes van Marleen