Puntje van Portugal

2 februari 2017 - Sagres, Portugal

ondertussen zijn we in Sagres, het uiterste zuidelijkste puntje van Portugal.  Sevilla was pinapparaat, een van de mooiste steden in Spanje. Dan zijn we tot Faro gereden waar we 2 nachten gestaan hebben op een grote parking juist naast de oude stad. Niet echt rustig want de trein passeerde op 6 meter van ons, onder de aanvliegroute van het vliegveld en langs een drukke buslijn. Gelukkige was het Snachts wel wat rustiger. Toen we gisteren hier in Sagres aankwamen scheen de zon en was het eindelijk warm genoeg om de short uit de kast te halen. Maar wind is hier overal en na een regenachtige nacht kwam de zon er toch vlug door. Op het puntje van Portugal staat een groot fort en een vuurtoren, en dat hebben we dan ook bezocht vanmorgen, dan zijn we naar de surfers gaan kijken want het is hier aan de prachtige stranden tussen de hoge kliffen een waar  Surfparadijs. De parking aan het fort staat vol met kampers en er zijn er echte antieke stukken bij waar de surfplanken op het dak liggen en waar met dretlogs getooide jonge mensen uitkomen. Een bont allergaartje. Algarve op zijn best.