Imi ouaddar

23 januari 2018 - Imi Ouaddar, Marokko

We zijn nog steeds op de mooi camping in Imi ouaddar. Vorige zaterdag hebben we hier Het Berber Nieuwjaar mee gevierd. Ze zijn al in het jaar 2968. Er werd gezongen en gedanst en kregen een soort couscouspap met satesaus te proeven, iets typisch voor de viering. De zaal op de camping zat afgeladen vol. Op deze camping zijn 800 staanplaatsen die bijna allemaal bezet zijn. De meesten zijn Fransen die hier overwinteren. Maar je hoort ook Italiaans, Duits, Engels, Nederlands en Vlaams. We staan hier met een 5 tal Vlaamse campers. Volgens Jos trek ik de gemiddelde leeftijd omlaag, ik ben hier zowat de jongste! De elektrische rolstoelen, looprekjes en scooters  maken hier het verkeer!!!  De petanquebanen zijn heel de dag bezet! Om nog te zwijgen van de luidruchtigheid van de Fransen die constant bij elkaar een Pastiske drinken! Maar je de zon schijnt en dat maakt het weer gezellig.                                      We zullen hier nog even moeten blijven want Jos zit met een dikke bronchitis, de dokter is aan huis (camper) geweest en heeft een pak medicijnen voorgeschreven. Nu is de camping aan een klein vissershaventje gelegen en een apotheker is hier niet, dus dan maar met de fiets 8km de berg over naar Taghazout. Met Jos zijn elektrische fiets was het een kleinigheidje!  Imi Ouaddar is een klein vissersdorpje en rond 11 u komen de kleine vissersbootjes terug, de vissers brengen direct hun schamele vangst op het strand aan de man. Verser kan het niet, ik betaalde gisteren 6€ voor 2 mooie tongetjes en ze waren echt lekker. En morgen gaat het weer met de bus naar de Marokkaanse markt in Aouir.

1. Sonia en Luc:
    23 januari 2018
    Hopelijk nonkel Jos vlug genezen. Wat een geluk dat je een dokter hebt kunnen treffen want als je in die kleine dorpjes zit dan is het niet evident. Al veel geoefend voor het petanquen? Veel Fransen daar kan je veel van leren he. Geniet nog van de zon. Wij missen ze hier. Groetjes van Luc en Sonia
  2. Marc en Rita:
    23 januari 2018
    Jos heeft een jaarabbonement op bronchitis. Goed dat je medicijn hebt. Leuk zo een marokaans feest. Geniet van de kleurrijke markt. We hadden gisteren 26 graden ! Ni normaal.
  3. Mady Roosen:
    Hallo Lea en Jos,

Geniet nog van Jullie vakantie en zorg goed voor Jos. Nog veel.plezier. groetjes mm
  4. Viaene M:
    23 januari 2018
    Leuk om jullie verhalen te lezen, alsof ik er zelf bij ben. Wij zijn net terug van een cruise naar de Verenigde Arabische Emiraten Heerlijk weer Alle dagen blauwe lucht en 25° Meer moet dat niet zijn hé. Geniet verder en Jos verzorg je goed , ziek zijn onderweg is geen pretje. Groetjes Madje
  5. Nicole:
    23 januari 2018
    Door je fijne verhalen even geproefd van de vakantiesfeer tijdens een weeral grijze januaridag :-( Gelukkig zitten jullie nu op een luxe camping zodat Jos rustig kan herstellen en jij visjes kan bakken :-) geniet van de zon-vitamientjes en ik kijk al uit naar het volgende verhaal.
  6. Trees catteeuw:
    24 januari 2018
    Geniet maar van de zon want hier is ze ver te zoeken.verzorg Jos maar goed en nog een leuke tocht
  7. Alex en Rita:
    24 januari 2018
    Na de tegenslag van de camper nu de welverdiende rust en genieten van al dat moois ginder. Hier was het zondag winterfeest bij de ijsberen, het weer viel goed mee want het zonnetje scheen heel de dag en er was toch wat volk. En ook wat bekende gezichten, het water was ongeveer 4 graden en een beetje, eigenlijk wat te warm om echt in te zwemmen als echte ijsberen he.
  8. Van Uytven:
    24 januari 2018
    Mooie foto's van wat jullie vooral gezien hebben.!
    Verleden week met de petanque hebben Luc en ik gewonnen tegen Juleke! Sonia kon het niet geloven!
    Hier is ook donderdag een enorme stormwind geweest; in de blok hiernaast zijn 8 terrassen gewoon weggemaaid met veel glasschade; gelukkig was er juist op die moment niemand in de buurt!
    Geniet nog elke dag van het mooie weer en Jos, je wordt zoals je moeder, elk jaar een bronchitis! Verzorg je zodat jullie verder kunnen zonder problemen!
  9. Sabine:
    26 januari 2018
    Wij zijn net terug van skivakantie met veel sneeuw en weinig zon maar toch goed kunnen skiën! De laatste dag zijn we gaan rodelen maar spijtig genoeg heb ik daar mijn schouder verzeerd (ik dacht dat ik nog 20 jaar was hé :) Hopelijk is onze pa snel genezen en kunnen jullie verder genieten van het goede weer!
    heel veel groetjes vanuit het thuisfront!