Al 3 dagen zon

6 december 2016

We zitten nu in de Macdonalds in Montpellier omdat hier internet is en ik dan eindelijk een verhaaltje kwijtraak. We zijn ondertussen al 3 dagen onderweg. We zijn om 6u30 vertrokken thuis en onze eerste stop was Luxemburg om tank en bar te vullen. Ondertussen was de zon opgekomen en scheen recht in ons gezicht onder de zonneklep door. Wel wat lastig om te rijden. Ze zou ons heel de weg ambeteren want we rijden zuidwaarts en de zon komt niet erg hoog. Dus s'avonds weer hetzelfde liedje! Onze eerste stop was in Dijon waar we net voor donker aankwamen. De camperplaats die wilde bleek gesloten te zijn alhoewel ze volgens onze dikken boek heel het jaar geopend was! We hebben ons dan maar voor de gebarricadeerde ingang gezet en rustig geslapen. Het vroor stevig snachts.

We vertrokken weer met volle zon in ons gezicht. We reden langs de Cote d'Or, de duurste wijngaarden doemde op in de ochtendmist, de zon gesluierd achter rooknevels want er werd volop gesnoeid op de velden en opgestookt in rijdende brandtonnen die de snoeiers meetrokken.  Eens uit de vallei was het echt dikke mist tot Macon. Om voorbij Lyon te geraken hebben we dan even autobaan genomen tot Vienne. Daar de Rhône overgestoken en de volgend camperplaats gezocht die ook gesloten was. Dan maar op dorpsparking overnacht. En weer had het duchtig gevroren. Vanmorgen zijn we dan door de wijnvelden van de Cote du Rhône gereden, weer eerste in de dikke mist, die snel optrad. En naarmate we zuidelijker komen wordt het ook warmer. Hopelijk vriest het deze nacht niet.

1. Simonne en Karel:
    6 december 2016
    Goede reis en hou het veilig.
  2. Sonia en Luc:
    6 december 2016
    Nonkel Jos en Lea. Eerst en vooral smakelijk nu jullie in de Mc Donalds zitten. Jullie zijn al goed opgeschoten. Hoe verder je naar het zuiden zal rijden zal er waarschijnlijk wel een camperplaats open zijn. Geniet ervan en voorzichtig
  3. Antoon Jacques:
    6 december 2016
    Wees maar voorzichtig met al die mist wij hebben vandaagnieuwe auto gaan halen niet meer gewoon zo n
    Grote auto maar zal wel lukken zeker veel succes
  4. Alex en Rita:
    6 december 2016
    Wel wel wel goed vertrokken en al volop zon hopelijk blijft het zo.Hier is het ook berekoud hoor.Zondag 4 december kwam de Sint en Piet bij de ijsberen, het was weer een vrolijke bende want na het zwemmen kreeg iedereen een jenevertje aangeboden die ik graag in de glaasjes goot.Het was ook mooi weer maar toch koud. Tot nog eens en geniet met volle teugen van jullie reis.
  5. Viaene M:
    7 december 2016
    Ik ben aan het meereizen. Net aangekomen in boa vista 26○ en aan de aperitief en geniet van je verhaal. Geniet en voorzichtig We willen je mee op fietstocht
  6. Hilde van nederkassel:
    7 december 2016
    geniet maar ! en neem er je tijd voor
  7. Trees catteeuw:
    7 december 2016
    Geniet van jullie reis naar de zon maar reeds met volle zon.dada tot volgende verslag.