La Nucia

25 december 2017 - La Nucia, Spanje

vooreerst wensen we iedereen een rustig kerstfeest. Wij hebben  sinds vorige donderdag tot nu onze dagen rustig doorgebracht in La Nucia bij Rita en Mark, zus en schoonbroer. Zij wonen hier al 11 jaar en genieten al zo lang van het zonnige weer hier. In de zomer verblijven ze wel voor een paar maanden in België omdat het dan hier te warm is. Het weer is hier opperbest, open blauwe hemel, af en toe een wolkje, smorgens een beetjes fris maar tijdens de dag heerlijk warm. Uitstapje en korte wandelingen vullen de dag. Jos heeft wat last van zijn knie, teveel gewandeld in Madrid, en een paar dagen rust is dan weer nodig,                                                                        We hebben al een ganse fles gas verstookt. Vorig jaar zijn we thuisgekomen na 3 maanden met nog een halve fles gas. Nu is de eerste fles op 14 dagen opgebruikt. Omdat het in het begin, in Frankrijk , nog behoorlijk koud was en  s’morgens  en s’avonds wat verwarming nodig hadden. Ook vraagt de ijskast wel wat gas omdat we nergens stroom hebben. Nu zijn Jos en Mark bezig een Spaanse aansluiting aan te koppelen zodat we verder kunnen met Spaanse gasflessen. Hoe het dan weer in Marokko zal zijn is nog af te wachten  maar daar is het warm genoeg en hebben dan geen verwarming nodig. Woensdag trekken we verder, nog 2 dag tot Algecieras en dan nemen we de ferry naar Ceuta.

1. Adriaenssens:
    25 december 2017
    Fijn te horen dat alles goed gaat.groetjes
  2. Cor en Lucy:
    25 december 2017
    Ook van ons een prettige kerst en een deugddoend 2018. maak er een mooie trip van in Marokko.
  3. Mady Roosen:
    25 december 2017
    Voor jullie ook een fijne kerst en nog veel plezier onderweg. Mm
  4. Engelbert verbraeken:
    26 december 2017
    wees gelukkig dat ge door de grijze zone van hier weg bent het is hier koud,nat en donker we hebben de zon al enkele dagen niet gezien.Hoop dat jos snel beter is en de reis in goede konditie kan voortzetten. wens jullie nog een prachtige reis en een voorspoedig 2018 groeten van denise en engelbert buren van de overkant
  5. Van Uytven:
    26 december 2017
    Bedankt voor de wensen; ook jullie nog enkele kerstdagen in Europa en dan verder een goede reis in Afrika, Marokko is al ver genoeg! Doe het rustig aan en nog een zeer goed einde in 2017 en een prachtig begin in 2018 ! Hopelijk hebben jullie verder niet teveel vuur nodig om jullie op te warmen! De beste wensen en vooral een goede gezondheid!Lia
  6. Alex en Rita:
    27 december 2017
    Fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar en maak het daar goed in Marokko
  7. Christiane en Jan:
    30 december 2017
    Laattijdige Wensen voor kerst & Nieuwejaar. Kijk goed naar het verschil in Marokko en
    Borgerokko. En weet het ons te zeggen als ge nog terug komt.