Mohammedia

28 februari 2018 - Mohammedia, Marokko

vorige maandag zijn we dan toch vertrokken in Noordwaartse richting, ttz naar huis! Maar we doen dat op het gemakje want onderweg is er nog veel te zien. Maar onze laatste dag in de bergen was er eentje in de regen, mist en wolken. Dus hebben we niet veel gezien van de omgeving. Gisteren hadden we dan weer een prachtige dag, terwijl België bibbert van de kou lopen wij door de Portugeze wijk van El Jadida in 23 °. Maar we willen niemand jaloers maken hoor. Vandaag hebben we ook een regennamiddag en zitten we knus in de camper terwijl ik eigenlijk liever op de Kalmthoutse heide zou willen schaatsen, maar je kan niet alles hebben in het leven he!!  We zijn nu in Mohammedia en vanmorgen hebben we een wandeling langs het strand gedaan. De camping ligt tussen 2 nieuwbouwcomplex een beetje verscholen. In heel de omgeving rijzen de vakantiewoningcomplexen uit de grond. 1000de appartementen staan hier te koop, nog in opbouw of half af. Diegene die af zijn staan leeg of beginnen al te vervallen. Het zou mooi kunnen zijn maar de straten zijn half betegeld, vol putten voor palmbomen die er niet staan en elektrische leiding voor verlichting die er niet is. Tussen al die gebouwen liggen stukken grond die meer op een stort lijken dan een groene zone. Ik kan mij niet voorstellen dat dit hier ooit een mondaine badplaats moet worden als je de reclameborden moet geloven!  Maar morgen rijden we weer verder naar Moulay Bousselham en hopen om daar een paar dagen te genieten aan de lagune. Maps.me vertelt me dat we nog 2165 km van huis zijn. Dus moet je ons nog niet te snel verwachten want we doen nog een stopje in La Nucia bij Rita en Mark . Tot later.

1. Mady Roosen:
    28 februari 2018
    fijn dat jullie er zo van genieten. blijf nog maar ff aan die kant van t water want hier voorspellen ze nog een week regen en in Belgie is t koud.
    groetjes mady en marc
  2. Wim en Lief:
    28 februari 2018
    Na prachtige dag gisteren nu felle regen in Imiouadar.
  3. Gerda Mortelmans:
    28 februari 2018
    Het is hier echt goed ijsberenweer. Vriezen tijdens de dag, staalblauwe hemel, zon, een laag ijs en een warme zonnemuur . Meer moet dat niet zijn.
  4. Van Uytven:
    1 maart 2018
    Blijf nog wat in Marokko want ook in Spanje is het winter! Hier is het ijskoud, er waait een ijzige sterke noordoosten wind die hier beukt tegen mijn ramen en vandaag geen zon meer! Vanaf zondag zou het warmer worden maar dan weer regen; wij hier zijn nooit tevreden! Weerom mooie foto's! Geniet nog van het warme weer en doe veel vitaminen op; hier is er nog altijd veel griep !