Op weg naar Madrid

17 december 2017 - Zaragoza, Spanje

We hebben het sombere weer achter ons gelaten. Na Rouen, wat op een paar uren gezien was, zijn we verder gereden en in Bordeuax gestopt om de stad te bezoeken .ttz we hebben een camperplaats op 10 km gezocht en vandaar met de bus de stad ingereden. Normaal heeft elke stad dicht bij het centrum een parkeerplaats voor campers, Bordeaux heeft dat dus niet. Dus lieten we hem achter in St Jean d’illac op de parking van  de supermarkt. Spijtig dat we heel de dag de regen erbij moesten nemen, maar Bordeaux is een bezoek zeker waart, mooie grote stad en bij de toeristeninfo kregen we een de nodige kaartjes en uitleg zodat we zeker niets misten. Ook de kerstmarkt was gezellig en veilig beschermd met aan elke ingang Securitie die ons scande van top tot teen.  We zijn nu bij de Mc Donald, onze stamplaats voor internet, net voorbij Zaragoza en op weg naar Madrid. Geen wolkje aan de lucht en de zon laat zich toch ook al voelen. Gisteren zijn we nog door de sneeuw gereden juist voor de Somporttunnel aan de Spaanse grens. We hebben ik Jaca overnacht en wilden gisterenavond ook daar de kerstmarkt een bezoekje gunnen. Heel het stadje was op de been, veel volk in elk straatje en alle winkels open, maar de kerstmarkt was toe. Op een zaterdagavond om 20u is er dus geen kerstmarkt in Jaca! We hebben onze gluhwein dan maar in de camper gedronken.  De camper doet het goed en de chauffeur ook. Als we smorgens vertrekken is het wel een gerammel van jewelste . Aan de ronde punten, die Jos geval gezwind neemt, rammelt alles door elkaar in de kastjes. Alles zoekt dan een ander plaatsje door de snelheid en de bocht. Na een paar ronde punten stopt het lawaai, dwz alles heeft een nieuw plaatsje gevonden en ligt vast. Het enige waar we dan op moeten letten is als we stoppenen een kastje open doen dat heel voorzichtig met 1 hand moeten doen en de andere hand klaarhouden om iets op te vangen want er valt altijd wel iets uit!!!!

1. Kelly:
  3. Rene:
    prachtig ,
  4. Van Uytven:
    17 december 2017
    Jullie reis gaat precies vlot vooruit! Dat Jos de bochten wat rustiger neemt, hij is toch geen rally piloot! Hier is het winter met juist vandaag even wat zon, dus dat geeft even moed na de vele donkere dagen!
    Nog veel plezier!
  5. Adriaenssens:
    18 december 2017
    Geniet maar van alles wat op jullie pad komt.Veel groetjes van Herman en Marleen.
  6. Eric, Sabine, Maxim en Nicole:
    18 december 2017
    Blauwe lucht : daar kunnen wij hier enkel van dromen! Gelukkig hebben jullie nu het gure, koude weer achter jullie gelaten en geniet maar van de zon!
    Veel plezier en we zien uit naar de volgende berichten!
  7. Antoon Jacques:
    18 december 2017
    Al goed dat de zon u beter begeleid die potten langs u oren die moet je er maar bij nemen en de rotondes ook
  8. Schok:
    Kerstversiering: hier ook...
    Warm en zonnig: hier niet...
    Genieten hé Lea en Jos. En rustig aan chauffeur, jullie hebben een zee van tijd.
    Liefs
  9. Nicole:
    18 december 2017
    we reizen een beetje mee en genieten van jullie avonturen..
    lieve groetjes
    nicole & gunther
  10. 18 december 2017
    Doe het maar rustig aan op weg naar de zon.hier is het grijs en bewolkt.prettige kerst.het licht van kerstmis laat ons zien hoe anderen schitteren.dit zijn onze kerstwensen.trees en willy