Thuis

28 februari 2017 - Zwijndrecht, België

Het is dan uiteindelijk Dieppe geworden. We vonden een plekje op een betalende camping (12€) maar hadden wel en water. Dus lekker stoken want het was er fris en veel wind. Een lange wandeling langs de promenade in de ondergaande zon besloot de dag. Heel de nacht tokkelde de regendruppels op het dak en smorgens ging dat gewoon verder. Dus geen stadswandeling want in de gietende regen is dat geen plezier . We rijden naar Cap Gris Nez en doen daar een wandeling terwijl het ontzettend waait, gelukkig was het eventjes droog. Dan verder naar Calais, een stadswandeling zit ook hier niet in wegens de stortregen en rijden dan maar door naar Duinkerken waar we een plaatsje vinden in de jachthaven. Karnaval is in Duinkerken ook een hele belevenis. We zien lang alle kanten verklede mensen rondlopen en we staan niet ver van het feestgedruis zodat we geen radio nodig hebben om de avond te vullen. Vanmorgen weer pletsende regen dus zal Duinkerken voor een andere keer zijn. We vertrekken gewoon naar huis waar we dan rond 11u 30 aankomen. Het is weer wennen aan veel plaats en waar staat nu weer alles. Hoe vlug ontwen je aan een situatie. We zitten nu in de Lunchgarden want daar is ook wifi. We moeten nog tot 7 maart wachten op nieuw internet!                                                                                     Even alles op een rijtje: we hebben 8240 km gereden en 1034 liter diesel getankt. We hebben 13 kathedralen bezocht en wel 100 kleine kerkjes binnengeweest. 8 burchten bezocht en 4 kastelen en in 3 bedevaartsoorden geweest. Ons wacht zeker de hemel!! En we zijn maar 1 keer bestolen( mijn fietscomputer, in Lorca) en we zijn 3 wieldoppen kwijtgespeeld: 1 in België , 1 in Spanje en 1 in Portugal, het slot van de watertank hebben we moeten vervangen en de weerstand van de ijskast ook. Voor de rest hebben we tot hiertoe geen boetes voor overdreven snelheid en Jos heeft goed gereden en ik kaartgelezen want de gps liet het soms afweten. Jef,onze  bovenbuur heeft alles goed in de gaten gehouden thuis. Bedankt Jef !