Rouen

11 december 2017 - Rouen, Frankrijk

we zijn dan toch zondag vertrokken maar zoals bij de duiven hebben we ook gewacht op beter weer om  te vertrekken. Dus zogauw het sneeuwen stopte waren we weg, ik zag 15u15 op de kerktoren van Zwijndrecht, en wetende dat het om 17u donker wordt konden we ons doel, Rouen, niet meer bereiken. Het regende constant onderweg, helemaal niet plezant, maar het was rustig op de baan. Om 16u30 reden we de camperplaats in Arras op na 175km. Niet veel natuurlijk maar we waren toch al onderweg. Het koelde vlug af dus gauw de verwarming aan, sneller gezegd dan gedaan want de Trumatic was koppig: ofwel te lang stilgestaan, ofwel geen gas, ofwel iets anders. Dus de handleiding erbij gehaald maar die vertelde ons dat we soms 2 minuten de knop omlaag moesten duwen. Maar dat lukte ook niet. Dus hebben we onze eerste avond in de kou doorgebracht. De auto nog wat laten draaien maar je wil de buren niet te lang storen met het gebrom. De schotelantenne deed het ook niet, waarschijnlijk teveel wolken ertussen. Toen het stopte met regenen lukte het dan wel en hadden toch een beetje troost ik de koude camper. Maar we lagen vroeg in bed, onder het dekbed was het tenminste warm. Vanmorgen zijn we dan naar Amiens gereden, ik had op internet een adres van een campingcarwinkel gevonden, en ja hoor de gps bracht ons netjes voor de winkel. Alleen , het was 11u55 en dan gaan ook alle Fransmannen lunchen. Of we wilde wachten tot 14 u?  Ja, wat was het alternatief, nog eens een koude nacht??? Dus om 14u kwam de macanieker een kijkje nemen en die had  het euvel vlug gevonden. De batterij van de ontsteking was leeg, we wisten helemaal niet dat er in batterij mee gemoeid was!! Dus na 20 minuten hadden we warmte. De rekening was er wel een beetje over! 28 € voor een kwartiertje werk, de batterij hadden we zelf wel bij, gelukkig maar, wie weet hoe duur zou die geweest zijn. Om 16u waren we dan toch op de bestemming van onze eerste dag, Rouen, met gelukkig een Mc Donald in de buurt om dit eerste verslagje te maken. Ik hoor dat België onder de sneeuw bedolven ligt, IK MIS DAT!!!.

1. Paul en Rita:
    11 december 2017
    Je moet die sneeuw echt niet missen zene ! Vanmorgen was het heel mooi, maar nu is het beginnen regenen en het is nu één natte pap. Vies en gevaarlijk. Ga maar rustig verder naar de zon ! Saluutjes !
  2. Marc en Rita:
    11 december 2017
    Bah,op dag 1 al zorgen ! Ja dan ben je er ook vanaf en kan het alleen maar beter gaan. De zon wacht geduldig op jullie.
  3. Sonia en Luc:
    11 december 2017
    Al een hele boterham achter de rug. Wat zullen jullie dus vanavond genieten van de warmte 😀. Voorzichtig als jullie verder trekken. Hier in België is het een dag om vlug te vergeten. Heel mooi die sneeuw maar als je weg moest was het niet te doen. Groetjes en tot de volgende 👍
  4. Schok:
    11 december 2017
    Doe het verder zonder mankementjes hé. Hier inderdaad alles mooi wit, en er vallen momenteel nog schitterende vlokjes. Prachtig... Maar op de baan is het super traag en extra opletten.
    Liefs en veel geluk hé.
    Schok
  5. Rene:
    11 december 2017
    ha , je mist de sneeuw ,ik begrijp dat !!!!
  6. Meia:
    11 december 2017
    Zondagmorgen begon het al te sneeuwen toen ik werd opgehaald voor een lunchconcert.Na afloop lag er wel 15cm. ! Maar het was prachtig overal met die verse sneeuw. Ik hoefde niet te rijden ! Het werd weer droog en alle kinderen gingen sleetje rijden..echt leuk om te zien.
    Vandaag de hele dag gesneeuwd,soms heftig,dan weer stuifsneeuw. Blijf lekker binnen ! Fijn dat jullie toch al zo ver zijn gekomen en vooral fijn dat de kachel het weer doet ! Goede reis ! Meia
  7. Hilde van nederkassel:
    12 december 2017
    het weer zal wel beteren en jullie zijn onderweg naar een mooie bestemming!!!
  8. Simonne en Karel:
    12 december 2017
    Zullen wij een beetje sneeuw verzenden?
    Hij is ondertussen wel al wat gesmolten.
    Rij maar verder naar de zon.
    Goede reis!
  9. Alex en Rita:
    12 december 2017
    He he ginder waar jullie nu zijn zal het alle zins beter zijn dan hier aan zee, gisteren zijn wij bijna weggevlogen, echt hoor das helemaal gen zwans. Dat was even bang zijn. Dus zitten jullie wel beter, geniet maar voort van de reis.
  10. 12 december 2017
    Wij zijn reeds in het zuiden zon en maandag waren verregende dagen vandaag was het beter dus op stap rond de mont Ventoux.Voor jullie nog veel leuks op de reis naar de warmte.Trees en Willy Forrez