Fes

1 januari 2018 - Fes, Fez, Marokko

en ondertussen zijn we in Fes aangekomen. Chefchaoune was heel mooi, in de reisgids beschreven als de blauwe stad en inderdaad de Medina is helemaal blauw geschilderd. Alle tinten zijn er te vinden tot zelfs de voetpaden toe. De Medina bestaat uit smalle straatjes die omhoog en omlaag gaan met de nodige trappen. Heel veel winkeltjes met allerlei spullen en gelukkig zijn de verkopers niet te opdringerig. Het was een hele weg omlaag vanaf de camping met ongelijke en moeilijke trappen. We hebben dan maar een taxi genomen omhoog naar terug naar de camper! Voor 15 dirham bracht hij ons met veel uitleg en gelach, waar we maar de helft van verstonden! Van morgend zijn we dan naar Fes vertrokken. Het Rifgebergte was mooi, wild en groen. Dan kwam er een heel brede vallei met veel grasland en groenteteelt  en dan het begin van de Atlas met kale toppen. De wegen zijn heel slecht, veel putten en barsten in de weg, dus vorder je maar traag en om de 10 km politiecontrole. Ze maten ons gelukkig altijd door! Bij het binnenrijden van Fes kwam een brommer naast ons rijden z’n vroeg of we naar de camping wilden. Hij heeft ons dan maar door Fes gegidst recht naar de camping. Zonder hem hadden we het nooit gevonden. De camping stond maar de laatste 20 meter aangeduidt. Hij was heel vriendelijk en vroeg geen zakgeld, maar ik denk dat we hem hier zeker nog eens terug zien. De foto’s stuur ik morgen door want de batterij is weeral leeg en er is enkel wifi aan de acceuil!

1. Engelbert verbraeken:
    2 januari 2018
    dat het daar vlotjes gaat is goed nieuws.hier moet ge nu niet zijn, veel regen wind en koud
    tussen de vijf en tien graden geen aangenaam weer.daar zal het wel beter zijn met altijd
    zon en een goede temperatuur .de groeten en nog een aangename reis
  2. Van Uytven:
    2 januari 2018
    Goed dat de reis nu vlot verder verloopt in Marokko! Eerst en vooral een mooi en avontuurlijk 2018 met vooral een goede gezondheid ! Hoe was de nieuwjaarsnacht in Marokko? Hier was het vooral vochtig en veel wind en met toch een mooi vuurwerk boven Antwerpen! Zo gaat het verder in 2018!
    Het allerbeste voor jullie beiden!