Chefchaouene

30 december 2017 - Chefchaouen, Marokko

Vorige donderdag zijn we bij Rita en Mark vertrokken. Een dag laten omdat het vreselijk stormde , veel rukwinden maar geen regen. We hadden een stralend zonnetje  tot we dichter bij Granada kwamen, daar sloeg het weer om en in de mistige druilregen reden we da camping op. De volgende morgen nog dito Weerter wedijveren Malaga waren en dan was het hek van de dam, een stralende zon die ons tot niet meer in de steek heeft gelaten. De rit verliep vlotjes en we hebben dan maar de boot van 18 u genomen in Algecieras. Het was wel pikkedonker toen we van de boot reden en konden dus niet ver meer rijden. Een rustig plekje aan het strand met in de verte aan de overkant de rots van Gibraltar. Een paar dagen geleden was er een stuk van de uitlaat afgebroken wat maakte dat de uitgeblazen gassen onder de camper bleven en zodoende door alle spleten en kieren de kabinne binnenkwam. Alle plastiek, en dat is er veel in de camper, was bedekt met een dun laagje roet. En de buitenkant was zwart i.p.v.  wit. Dus vanmorgen erste werk op zoek naar een Fordgarage in Ceuta maar we vingen nogal vlug bot want er werd niet gewerkt, en zondag ook niet. We kregen de raad om het in Marokko te proberen in het eerste dorpje over de grens. Daar stuurde ze ons wandelen, dan maar tot Tetuan de eerste grote stad. Langs prachtig brede boulevards en mooi strandpaden, grote hotels en verkaveling kwamen dan in Tetuan. Daar begon hete hteMarokko hadden ons vertelt. Maar in een stad naar een garage zoeken is niet alles. Al heel snel verzeilden we in de kleine straatjes vol met toeterende taxi’s, roepende mannen,met boodschappen zeulende vrouwen die van de markt kwamen. Gelukkig zijn we zonder blutsen er terug uit geraakt. Dan maar vragen in een tankstation, met handen en voeten, want er zijn maar weinig mensen die Frans verstaan en mijn Berbers staat nog niet op punt! En ja hoor een taxichauffeur ging ons voorrijden en nog wel gratis!!  Hij bracht ons naar de buurt waar iedereen aan auto’s werkten. En ja hoor, weer met handen en voeten, en gewoon gewezen wat het probleem was schoot de ongelovige zwarte jonge man in gang. Na een uurtje was het geflikt: kapot stuk eraf, nieuw stuk erop!!. En voor de enorme prijs van 30€ konden we verder........ dan nog even een wasbeurt van een half uurtje voor 5€ was alles vergeten. Het zou in België niet waar zijn denk ik. Na een prachtige rit door de bergen zijn we nu in Chefchaoune en blijven hier een paar dagen. Dan kan ik de camper ook binnen van het roet ontdoen.

1. Sonia en Luc:
    30 december 2017
    Hallo Lea en nonkel Jos. Spijtig genoeg hadden jullie geen goede verbinding om langs internet te telefoneren. Het geluid was heel slecht. We zijn blij dat jullie de oversteek naar Marokko al gedaan hebben. Jullie hebben weeral veel meegemaakt 😄. Wat een geluk dat alles weer in orde gekomen is. Je zal al veel moois gezien hebben zeker en het staat vast dat de bevolking zeer vriendelijk is ginder want inderdaad in Belgie zou het niet waar zijn. Onze ouders vertrekken woensdag naar het warme Agadir. Wij zijn ook al aan het aftellen. Hier is het ook al druk geweest met de kleinkindjes maar het is heel leuk. Zij vertrekken dinsdag terug naar Dubai. We zullen ze missen. Hier is het momenteel miezerig weer maar daar zullen jullie weinig last van hebben in Marokko. Geniet ervan en goed vieren morgen. Een prettige jaarwisseling. Tot wederhorens 👍😘
  2. Paul en Rita:
    30 december 2017
    Hallo Jos en Lea, Jullie beleven alleszins een avontuurlijke reis. Hopelijk verder geen ongewenste 'verrassingen' meer. Nog veel reisplezier, een fijn jaareinde en een fantastisch nieuw jaar gewenst. Wij kijken al uit naar jullie verdere verslag.
  3. Eddy Ahlstrom:
    Dag Jos en Lea,
    Hier ook veel wind en eerder warm, zij het geen leuk weer!
    Seffens plonzen in 4,5 graden.
    Lekker fris water!
    Ik zal iedereen de groeten doen van jullie beiden!

Groetjes en prettig einde jaar dneddy
  4. Alex en Rita:
    31 december 2017
    Jullie hebben weer het een en ander meegemaakt. Hopelijk is alles nu voorbij en kunnen jullie nu met volle teugen genieten. Maak er een plezante tijd van en niet te zat voor het einde en nieuw jaar 2018.
    Groetjes en tot later.
  5. Elke:
    31 december 2017
    Een fijne uitsmijter van het oude jaar in ieder geval! Veel reisplezier nog en alvast een fantastisch nieuw jaar! Dikke kussen